Budeme přibližovat dětem změny v přírodě, včetně změn počasí. Děti se setkají  s péčí o podzimní zahradu, navštíví les a budou se učit vnímat rozmanitosti  barev podzimu.

Jedním z podtémat programové nabídky bude rozvoj správných návyků v prevenci  zdraví.

Přiblížíme dětem lidové tradice spojené s čekáním na vánoční čas. Nabídneme  spolupodílení se na přípravě oslav, pocitu sounáležitosti a tím i rozvoj empatie.

Časový rozsah: listopad, prosinec

Naše cíle a záměry:

  • budeme rozvíjet a užívat všechny smysly a utužovat fyzickou a psychickou zdatnost
  • podpoříme rozvoj komunikativních dovedností a kultivovaného projevu
  • budeme rozvíjet tvořivost dětí
  • budeme rozvíjet paměť a pozornost
  • podpoříme vyjadřování pocitů, dojmů a prožitků
  • seznamovat děti s tradicemi
  • posilovat prosociální chování ve vztahu k ostatním lidem
  • budeme rozvíjet verbální i neverbální komunikativní dovednosti
  • seznamovat děti se světem kultury a umění
  • budeme rozvíjet společenský a estetický vkus
  • budeme vytvářet povědomí o vlastní sounáležitosti se světem
  • budeme realizovat záměry s ekologickými náměty
  • podpoříme rozvoj multikulturního povědomí
  • podpoříme základy pro práci s informacemi
  • budeme pracovat s různými výtvarnými a hudebními technikami v souvislosti s rozvojem fantazie, výtvarných a hudebních dovedností

Všechny cíle budou navazovat na úkoly a cíle RVP PV a budou rozvíjeny dle  individuálních a věkových zvláštností dětí.

Vzdělávací nabídka:

  • manipulační činnosti
  • zdravotně zaměřené činnost
  • hudebně pohybové hry a činnost
  • smyslové a psychomotorické hry
  • pozorování změn
  • pracovní a sebeobslužné činnosti
  • vycházky a výlety
  • experimenty
  • námětové hry a činnosti
  • estetické a tvůrčí aktivity
  • činnosti směřující k podpoře zdraví a prevenci úrazů
  • přednes, recitace, dramatizace, zpěv
  • lidové zvyky a tradice
  • diferencovaná skupinová činnost pro děti různých věkových skupin a individuálních zvláštností
  • skupinová konverzace
  • činnosti navozující pohodovou atmosféru
  • společenská setkávání, povídání, sdílení
  • činnosti rozvíjející předmatematické a předčtenářské dovednosti
  • spontánní hra
  • sledování pohádek a příběhů

Očekávané výstupy:

  • vědomě napodobuje jednoduchý pohyb podle vzoru
  • ovládá koordinaci ruky a oka, bezpečně zachází s předměty denní potřeby, drobnými pomůckami, výtvarným materiálem
  • rozlišuje, co prospívá zdraví a co mu škodí
  • vede rozhovor, umí popsat situaci
  • naučí se nazpaměť krátké texty
  • nalézá nová řešení
  • vyjadřuje svou představivost a fantazii
  • přijímá pozitivní ocenění
  • prožívá a dětským způsobem projevuje to, co cítí
  • vnímá, co si druhý přeje a co potřebuje
  • vnímá umělecké a kulturní podněty
  • vyjadřuje své představy pomocí různých výtvarných dovedností a technik
  • rozumí, že změny jsou přirozené a samozřejmé
  • těší se z hezkých zážitků
  • nakládá vhodným způsobem s odpady
  • zvládá běžné činnosti a požadavky na dítě kladené, které se opakují
  • spolupracuje s ostatními dětmi i s dospělými
  • uvědomuje si příjemné a nepříjemné citové prožitky

Nabídka podtémat:

  • Burbínek stůně
  • Burbínek a peklíčko
  • Burbínek a vánoční hvězda
  • Těšíme se na vánoce
  • Koledování a vánoční nadílka

Činnosti budou propracovány v třídních vzdělávacích programech s plánem činností  nebo „myšlenkovou mapou“.

Další možné doplňující činnosti:

  • divadelní představení
  • přírodovědné klubíčko
  • akce pro rodiče a děti
  • barevný den
  • mikulášská nadílka
  • zdobení vánočního stromečku
  • vánoční slavnost